De business en het verdienmodel
De core business
De core van onze business is het verzamelen van duurzame data en hier waardevolle informatie van maken voor mediaprofessionals. Onze geïntegreerde aanpak zorgt ervoor dat mediaprofessionals crossmediaal kunnen plannen en analyseren. De data, in combinatie met de gebruiksvriendelijke tools waarmee de informatie in hapklare brokken uit de database kan worden gehaald, biedt een duidelijke oplossing voor alle fases in het communicatietraject: van strategie tot planning en executie. Wij komen zelf uit de media industrie en begrijpen als geen ander welke data en informatie voor u relevant is.
Het verdienmodel
Het verdienmodel van Retriever is in lijn met onze doelstelling: het leveren van objectieve kwalitatieve mediainformatie aan mediaprofessionals. Dit kan alleen vanuit een neutrale en onafhankelijk positie en door samen te werken met alle uitgevers in Nederland. Voor alle uitgevers en exploitanten is opname van mediagegevens kosteloos. Dit doen wij omdat we compleet willen zijn. Retriever abonnees betalen voor het raadplegen van de informatie in de mediadatabase. Retriever levert de business intelligence maar de boekingen lopen altijd via de bureaus en adverteerders zelf. Retriever behoudt daarmee haar onafhankelijke neutraliteit.
Retriever Benelux
Retriever verzamelt gegevens van alle Nederlandse, Belgische en Luxemburgse media en zet deze om in waardevolle informatie en oplossingen. Dit stelt mediaprofessionals in staat om de juiste analyses uit te voeren en deze te gebruiken om de beste mediastrategieën samen te stellen.
Onze bedrijfsdoelstelling
Het leveren van kwalitatieve data en waardevolle informatie aan mediaprofessionals.
Retriever verzamelt naast Nederlandse mediagegevens ook de gegevens in België en Luxemburg. Bezoek voor Nederlandse mediadata retriever.nl en voor BeLux mediadata retrievermedia.be.