Addressable tv

addressable tv

Het programmatic inkopen van tv-spots op heel gedetailleerd doelgroepniveau.

Addressable tv maakt gebruik van programmaticbuying-technologie en geavanceerde doelgroepsegmentatie om specifieke commercials op huishoudenniveau in real time in te kopen. Verschillende huishoudens kunnen hiermee verschillende reclames ontvangen terwijl ze naar hetzelfde programma kijken. Voorheen werden tv-campagnes ingekocht op programmaniveau of doelgroepniveau. Met addressable tv zou er via RTB en datagedreven profielen, gericht per huishouden advertentieruimte kunnen worden ingekocht.

Voordeel voor de kijker is dat hij relevante reclame krijgt te zien. Zo zou je bijvoorbeeld reclames voor een golfweekend in Portugal kunnen zien als uit jouw profiel blijkt dat je deze sport leuk vindt.

Voor de adverteerder is het een voordeel dat hij met addressable tv de doelgroep nog specifieker kan targeten en daarmee ook de boodschap nog beter kan afstemmen op de ontvanger. Daarmee zou televisie net zo flexibel en gericht kunnen worden ingezet als digitale kanalen.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
Retriever

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.