MMA Social Media Monitor 2024 Q4 in Retriever

MMA Social Media Monitor

De nieuwste data van de MMA Social Media Monitor zijn gepubliceerd in Retriever. De nieuwste cijfers tonen een duidelijke verschuiving in het platformgebruik van magazinemerken met nieuwsgerelateerde content. Volgers verlaten X (voorheen Twitter) en verplaatsen zich naar Instagram, Bluesky en LinkedIn. Deze trend is vooral zichtbaar bij nieuws-, opinie-, wetenschap- en sportmagazines. Daarnaast blijft TikTok het platform met de snelste groei; in het vierde kwartaal van 2024 nam het aantal volgers met 5% toe. Facebook behoudt het grootste aandeel met 42%, gevolgd door Instagram met 34%. Miljuschka blijft het grootste magazinemerk op sociale media, gevolgd door vtwonen en LINDA.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon

Kennismaken met…

Image of Mathijs van Bergen
Mathijs van Bergen
Sales Teamlead  bij Mediahuis
In drie woorden: Enthousiast, Positief & Energie
cup of coffee
Op werk zwart en in het weekend een Flat White
Adverteren nieuwskanalen

Mediaplanners bereiken via de nieuwskanalen?

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.